Regulamin

Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 09.03.2016r.
Wcześniejsza wersja regulaminu dostępna tutaj

Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.artbed.pl

  1. Sprzedawca: GOTAR Krzysztof Jaszek
  2. Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
    1. Pod numerem telefonu: 74 815 77 27 (koszt połączenia według taryfy operatora).
    2. Korzystając z adresu poczty elektronicznej: artbed@artbed.pl

§1 Definicje

  1. Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego.
  2. Sklep Internetowy – serwis internetowy pod adresem www.artbed.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  3. Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  4. Dni Robocze – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  6. Konsument - Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  7. Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  8. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
  9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  11. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

§2 Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.artbed.pl
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną {{hurtową oraz przyjmuje do realizacji Zamówienia specjalistyczne}} za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  4. Informacje o Towarach Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym.
  5. Wszystkie Towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  6. Żeby złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym, Klient musi spełniać następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
    1. Posiadać konto poczty elektronicznej (e-mail).
    2. Posiadać komputer, telefon typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym: Windows, Mac OS X, Linux lub Android.
    3. Mieć zainstalowaną przeglądarkę internetową w podanej wersji lub wyższej: Internet Explorer - wersja 9, Chrome - wersja 46, Safari - wersja 8, Firefox - wersja 41, Opera - wersja 32.
  7. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich, praw majątkowych i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
  8. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa.

§3 Ceny

  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich (zawierają wszelkie należne podatki).
  2. Do ceny Towaru należy doliczyć koszty dostawy w wysokości wskazanej w §6 dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy.

§4 Składanie zamówień

  1. Zamówienia są przyjmowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  2. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
  3. Złożenie Zamówienia polega na wypełnieniu formularza zamówienia w Sklepie Internetowym.
  4. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe: dokładny adres, na który Zamówienie ma być wysłane, oraz numer telefonu i adres e-mail.
  5. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
  6. Klient w procesie składania zamówienia otrzymuje paragon fiskalny lub może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT. Dokument zostanie wysłany wraz z przesyłką lub będzie przesłany na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu.
  7. Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
  8. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po dokonaniu płatności przez Klienta lub, jeśli Klient wybrał opcję płatności przy odbiorze Towaru, od momentu złożenia Zamówienia.
  9. W wypadku braku zamówionych Towarów w magazynie, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie oraz związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
  11. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż na terenie Polski.

§5 Sposoby płatności za Zamówienie

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    1. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
    2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
      Rachunek Sprzedawcy:
      Bank: BZWBK
      Numer rachunku: Nr konta: 42 1090 2372 0000 0006 0400 4597
    3. Za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24, którego operatorem jest firma:

      PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87 , Regon: 301345068
      Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł

    4. Kartą kredytową - poprzez system płatności elektronicznych Przelewy24;
      operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068
    5. Więcej o systemie ratalnym Credit Agricole

       

§6 Koszt, sposoby i termin dostawy

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
    1. Dostawa firmowa z bezpłatnym wniesieniem i montażem łóżka
  2. Koszt dostawy.

    Koszt dostawy firmowej na terenie całej Polski wynosi:

    • 100zł przy zamówieniu samego łóżka
    • 50zł przy zamówieniu łóżka z dowolnym stelażem
    • 0zł przy zamówieniu kompletu łóżko, stelaż, materac*
    • 30zł w przypadku dostawy za pośrednictwem firm kurierskich małych, lekkich przedmiotów jak kołdry czy poduszki, zamówionych jako towary samodzielne (bez łóżka, materaca czy stelaża)

  3. Przebieg dostawy

    Już  100% dostaw, realizujemy naszą "dostawą firmową" obejmującą darmowe wniesienie i montaż łóżka w skazanym miejscu.
    Nasi pracownicy, specjalnie do tego przystosowanym samochodem, przywożą, wnoszą i montują łóżko bezpośrednio w sypialni, a płatność może nastąpić dopiero po sprawdzeniu łóżka. Do tego momentu, możliwa jest również rezygnacja z zamówienia, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
    Dostawy firmowe w dowolną część Polski realizujemy średnio raz w miesiącu.
    Skontaktuj się w sprawie terminu najbliższej dostawy firmowej w Twoją okolicę.

    Stałe kierunki dostaw transportem firmowym w rejon Mazowsza, Dolnego i Górnego śląska, oraz Małopolski, Wielkopolski i Trójmiasta, realizowane są mniej więcej raz w miesiącu. Możliwość takiego transportu, oraz jego planowany termin, określane są każdorazowo podczas przyjmowania zamówienia.

    Kupujący jest każdorazowo informowany o dokładnej dacie i przybliżonej godzinie dostawy z kilkudniowym wyprzedzeniem.

    Dostawa towarów jest ograniczona do terenu Rzeczpospolitej Polskiej.

    W wyjątkowych przypadkach dostarczamy towar poza granice Rzeczpospolitej Polskiej, ale taka dostawa musi być poprzedzona zapytaniem i zgodą z naszej strony. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy dostawy towaru poza granice Polski.

    Dostawa kurierska
    Ze względu na dużą ilość uszkodzeń i trudności związane z wniesieniem łóżka do mieszkania ( kurierzy nie wnoszą tego typu przesyłek do mieszkań !!! ), nie wysyłamy naszych łóżek za pośrednictwem firm kurierskich.
    Mniejsze i lżejsze przedmioty zakupione jako produkty samodzielne (bez łóżka, materaca czy stelaża), na życzenie klienta wysyłamy za pośrednictwem firm kurierskich. Czas dostawy w takiej sytuacji wynosi 14dni lub mniej ( w zależności od dostępności towaru w naszym magazynie).

  4. Termin dostawy
    Całkowity czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, jednakże Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, by zamówienia były realizowane możliwie szybko.
    Dostawy realizowane są naszym firmowym transportem, obsługiwanym przez zatrudnionych przez nas kierowców wnoszących i w sposób fachowych montujących łóżka.

§7 Odstąpienie od umowy

  1. Po złożeniu zamówienia w naszym sklepie, czyli po zawarciu umowy kupna-sprzedaży, mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
    Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta (art. 28 ustawy) termin do odstąpienia od umowy liczony jest od otrzymania towaru - w przypadku zakupu pojedynczego przedmiotu, lub daty otrzymania ostatniej rzeczy (towaru) – w przypadku zakupu wielu towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach.
    Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas ( dane do kontaktowe: Gotar Krzysztof Jaszek, Olbrachcice Wielkie 118, 57-200 Ząbkowice Śląskie, tel: 74 815 77 27, email: artbed@artbed.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą konwencjonalną, lub elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy ( formularz_odstapienia ), jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę 100zł. Zwracany towar zostanie przez nas od Państwa odebrany tą samą drogą którą został dostarczony (najczęściej będzie to nasz firmowy transport w ramach którego nasi pracownicy zdemontują dostarczone wcześniej przedmioty i wniosą je do samochodu). Termin odbioru towaru będzie indywidualnie ustalany w najkrótszym możliwym terminie zgodnym z naszym planem dostaw.
  3. Skutki odstąpienia od umowy
    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
    Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
    Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    Po odstąpieniu od umowy, macie Państwo obowiązek niezwłocznie, a nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w którym poinformowaliście nas Państwo o odstąpieniu od umowy, zwrócić nam towar. W przypadku gdy towar ma zostać odebrany przez nas, termin zwrotu może zostać przedłużony na odpowiadający nam (zgodnie z grafikiem dostaw w okolicę gdzie towar się znajduje), ale nie dłuższy niż standardowy termin dostawy towaru oferowany przez nas.
  4. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
    - umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    - umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    - umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    - umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    - umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

§8 Procedura reklamacji

  1. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  4. Reklamacje może zostać złożona przez Klienta na przykład:
    1. Pisemnie na adres Sprzedawcy: GOTAR Krzysztof Jaszek, Olbrachcice Wielkie 118, 57-200 Ząbkowice Śląskie.
    2. W formie elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na adres Sprzedawcy: artbed@artbed.pl
  5. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących danych:
    1. Imię i nazwisko.
    2. Adres.
    3. Adres e-mail.
    4. Datę złożenia zamówienia.
    5. Przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania.
    6. Wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
  6. O rozstrzygnięciu reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą poczty elektronicznej bądź pocztą tradycyjną.
  7. Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany produkt wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym.
  8. Jeżeli ze względu na rodzaj produktu dostarczenie go przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym produkt się znajduje.
  9. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
  10. W wypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość zakupionego Towaru.

§9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży działającego przy Inspekcji Handlowej.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz za pośrednictwem poczty email: porady@dlakonsumentow.pl
    4. Konsument może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§10 Postanowienia końcowe

  1. Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pomocą korespondencji email.
  2. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych zmian w Regulaminie, przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
  3. Zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obwiązującego.
  5. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sprzedawcą a Klientami będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą Kodeks postępowania cywilnego z dnia 17.11.1964 r.
  6. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca, ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.